Zakres obowiązków pracownika sprzątającego

Każdy zainteresowany podjęciem pracy w zawodzie pracownika sprzątaczki zastanawia się zapewne jak szeroki zakres obowiązków dotyczy tego stanowiska pracy, pracownik sprzątaczka Chorzów. Poniżej przedstawiono przykładowy spis zadań osoby zatrudnionej jako osoba sprzątająca:

1. Utrzymywanie w należytej czystości przydzielonych do sprzątania pomieszczeń, najbliższego otoczenia przed wejściem do budynków oraz pomieszczenia do przechowywania urządzeń i środków przeznaczonych do sprzątania, tj.:

  • zamiatanie, mycie i dezynfekcja podłóg,
  • odkurzanie i pranie wykładzin, tapicerki krzeseł i foteli,
  • wycieranie kurzu w meblach i na meblach, na parapetach telefonicznych, urządzeniach elektrycznych i sprzęcie komputerowym (z wyłączeniem monitorów), z parapetów i grzejników, obrazów,
  • usuwanie zabrudzeń z przeszkleń w meblach, gablotach, drzwiach, lamp,
  • mycie, czyszczenie i odkażanie umywalek, brodzików, armatury i urządzeń sanitarnych w toaletach i łazienkach,
  • mycie dozowników do mydła i ręczników oraz luster,
  • mycie balustrady schodów, ścian pokrytych glazurą, kabin prysznicowych, drzwi i ościeżnic oraz okien,
  • mycie urządzeń kuchennych i dystrybutora do wody,
  • stałe doglądanie i uzupełnianie braków środków sanitarno-higienicznych w toaletach, łazienkach i kuchni,
  • opróżnianie koszy na śmieci w trakcie sprzątania pomieszczeń do wskazanych zbiorczych pojemników,
  • sprzątanie pomieszczeń dodatkowych w czasie pełnienia zastępstwa na czas nieobecności w pracy innej sprzątaczki,
  • wykonywanie innych czynności zleconych przez przełożonego.

Poszczególne czynności powinny być wykonywane z taka częstotliwością, aby przydzielone do sprzątania pomieszczenia i teren przed wejściem do budynków, były utrzymane w nienagannym porządku i czystości.

2. Właściwe i oszczędne używanie powierzonego sprzętu i środków potrzebnych do utrzymania czystości.

3. Zgłaszanie przełożonemu zauważonych awarii, uszkodzeń w urządzeniach i pomieszczeniach.

4. Współpraca z drugim pracownikiem sprzątającym, a także z użytkownikami pomieszczeń poprzez natychmiastowe reagowanie na bieżące potrzeby przez nich zgłoszone.

10 Komentarze
  • autor
    Kinia
    Opublikowano 9 marca 2018 14:16 0Likes

    Tyle obowiązków!!! Ciekawe ile metrów??? Jeszcze do czyszczenia sprzęt komputerowy??? Przepisy Bhp na to zezwalaja??? Straszne!!!! Gdzie jest PIP??? A za zastępstwo to chyba wypadało by zapłacić!!!! Niewolników mamy w tym kraju mnóstwo.

  • autor
    Sprzątaczka
    Opublikowano 14 marca 2018 15:44 0Likes

    Czy mycie brudnych naczyn zostawionych przez pracownikòw w umywalkach pokojowych też należy do obowiązkòw osoby sprzątającej? Bardzo proszę o odpowiedź.

    • autor
      PSadmin
      Opublikowano 5 listopada 2018 14:35 0Likes

      Wszystko zależy od organizacji „zakresu obowiązków” pracownika zatrudnionego w danym przedsiębiorstwie.

    • autor
      xylon martinez
      Opublikowano 15 stycznia 2019 19:05 0Likes

      Jeżeli od początku nałoży się taki obowiązek a pracownik się zgodzi, to nie widzę problemu. Jeśli pracownik się z tym nie zgadza, to niech zmieni pracę

  • autor
    maja trus
    Opublikowano 21 listopada 2018 13:17 0Likes

    Biuro 100m2 ale tylko tylko 2 pracowników , sprzątam 1x w tygodniu czyli 4x w miesiącu , (odkurzanie , mycie podłóg , kurze , zajmuje mi to ok. 1 godz) dostaję 200 zł. Czy to dobra stawka ? Nie orientuję się w tym temacie . Proszę napiszcie .

    • autor
      PSadmin
      Opublikowano 18 stycznia 2019 10:37 0Likes

      Maju, stawki za sprzątanie są bardzo różne, zależą od zakresu obowiązków. Z tego co napisałaś (ile pracy wkładasz i ile czasu poświęcasz), to Twoje zarobki są na bardzo przyzwoitym poziomie. Pozdrawiam

  • autor
    Beata
    Opublikowano 7 czerwca 2019 23:15 0Likes

    Sprzątam 650m za najniższą krajową 5 dni w tygodniu od 10 do 18 ej. Może mi ktoś powiedzieć że to nie jest chore?

  • autor
    Ewik
    Opublikowano 18 stycznia 2020 13:50 0Likes

    Opróznianie koszy na śmieci w trakcie sprzatania pomieszczeń. A mi dolozono segregację koszy z korytarza w internacie, gdyż młodzież nie chce segregowac.

  • autor
    Mala
    Opublikowano 9 kwietnia 2020 12:41 0Likes

    Jestem osobą sprzątająca na poczcie,czy w tym obecnym czasie koronawirusa.Jest moim obowiązkiem dezyfekowac wszystkie powierzchnie i osłony przed tym patogenem.Czy to nie jest dla mnie niebezpieczne.

    • autor
      PSadmin
      Opublikowano 17 sierpnia 2020 11:15 0Likes

      W dobie koronawirusa doszedł obowiązek dezynfekowania

Dodaj komentarz