Każdy zainteresowany podjęciem pracy w zawodzie pracownika sprzątaczki zastanawia się zapewne jak szeroki zakres obowiązków dotyczy tego stanowiska pracy, pracownik sprzątaczka Chorzów. Poniżej przedstawiono przykładowy spis zadań osoby zatrudnionej jako osoba sprzątająca:
1. Utrzymywanie w należytej czystości przydzielonych do sprzątania pomieszczeń, najbliższego otoczenia przed wejściem do budynków oraz pomieszczenia do przechowywania urządzeń i środków przeznaczonych do sprzątania, tj.:
- zamiatanie, mycie i dezynfekcja podłóg,
- odkurzanie i pranie wykładzin, tapicerki krzeseł i foteli,
- wycieranie kurzu w meblach i na meblach, na parapetach telefonicznych, urządzeniach elektrycznych i sprzęcie komputerowym (z wyłączeniem monitorów), z parapetów i grzejników, obrazów,
- usuwanie zabrudzeń z przeszkleń w meblach, gablotach, drzwiach, lamp,
- mycie, czyszczenie i odkażanie umywalek, brodzików, armatury i urządzeń sanitarnych w toaletach i łazienkach,
- mycie dozowników do mydła i ręczników oraz luster,
- mycie balustrady schodów, ścian pokrytych glazurą, kabin prysznicowych, drzwi i ościeżnic oraz okien,
- mycie urządzeń kuchennych i dystrybutora do wody,
- stałe doglądanie i uzupełnianie braków środków sanitarno-higienicznych w toaletach, łazienkach i kuchni,
- opróżnianie koszy na śmieci w trakcie sprzątania pomieszczeń do wskazanych zbiorczych pojemników,
- sprzątanie pomieszczeń dodatkowych w czasie pełnienia zastępstwa na czas nieobecności w pracy innej sprzątaczki,
- wykonywanie innych czynności zleconych przez przełożonego.
Poszczególne czynności powinny być wykonywane z taka częstotliwością, aby przydzielone do sprzątania pomieszczenia i teren przed wejściem do budynków, były utrzymane w nienagannym porządku i czystości.
2. Właściwe i oszczędne używanie powierzonego sprzętu i środków potrzebnych do utrzymania czystości.
3. Zgłaszanie przełożonemu zauważonych awarii, uszkodzeń w urządzeniach i pomieszczeniach.
4. Współpraca z drugim pracownikiem sprzątającym, a także z użytkownikami pomieszczeń poprzez natychmiastowe reagowanie na bieżące potrzeby przez nich zgłoszone.
Tyle obowiązków!!! Ciekawe ile metrów??? Jeszcze do czyszczenia sprzęt komputerowy??? Przepisy Bhp na to zezwalaja??? Straszne!!!! Gdzie jest PIP??? A za zastępstwo to chyba wypadało by zapłacić!!!! Niewolników mamy w tym kraju mnóstwo.
Czy mycie brudnych naczyn zostawionych przez pracownikòw w umywalkach pokojowych też należy do obowiązkòw osoby sprzątającej? Bardzo proszę o odpowiedź.
Wszystko zależy od organizacji „zakresu obowiązków” pracownika zatrudnionego w danym przedsiębiorstwie.
Jeżeli od początku nałoży się taki obowiązek a pracownik się zgodzi, to nie widzę problemu. Jeśli pracownik się z tym nie zgadza, to niech zmieni pracę
Biuro 100m2 ale tylko tylko 2 pracowników , sprzątam 1x w tygodniu czyli 4x w miesiącu , (odkurzanie , mycie podłóg , kurze , zajmuje mi to ok. 1 godz) dostaję 200 zł. Czy to dobra stawka ? Nie orientuję się w tym temacie . Proszę napiszcie .
Maju, stawki za sprzątanie są bardzo różne, zależą od zakresu obowiązków. Z tego co napisałaś (ile pracy wkładasz i ile czasu poświęcasz), to Twoje zarobki są na bardzo przyzwoitym poziomie. Pozdrawiam
Sprzątam 650m za najniższą krajową 5 dni w tygodniu od 10 do 18 ej. Może mi ktoś powiedzieć że to nie jest chore?
Opróznianie koszy na śmieci w trakcie sprzatania pomieszczeń. A mi dolozono segregację koszy z korytarza w internacie, gdyż młodzież nie chce segregowac.
Jestem osobą sprzątająca na poczcie,czy w tym obecnym czasie koronawirusa.Jest moim obowiązkiem dezyfekowac wszystkie powierzchnie i osłony przed tym patogenem.Czy to nie jest dla mnie niebezpieczne.
W dobie koronawirusa doszedł obowiązek dezynfekowania